tirsdag 31. mars 2015

En dag med litt utfordringer - for tøffe små valper...

Dagen i dag startet med at valpene var helt rabiate. De stakk av ute, klatret ned steinene til hagen (og opp igjen), "fant" stemmene sine og bjeffet det de var gode for alle 3.... - heldigvis var det inne da de bjeffet, så håper ikke naboene ble vekket...
Så skulle jeg være flink...., og tok med alle hundene til Sviland. Valpene skulle få en lengre biltur og få gå i litt nytt miljø. Vi hadde med valpemat, godbiter, leker og kaffe...

Arya, på vei over bekken - trygg på seg selv den frøkna også....

- Og mens jeg venter på Myija, detter nyskjerrige Iver i bekken.... (- jeg stod med kameraet klart, så måtte jo bare ta bilde før jeg heiv alt i fra meg og dro han opp....)

Det gikk ikke etter planen... Valpene føyk over bekken etter de voksne - og Iver datt nedi.... Jeg fikk drtt han opp, tørket han litt i blusen min før han ristet seg og løp videre. Alle 3 forserte greinene som lå i hogstfeltet uten større problemer - de bare durte på. Da vi kom til vanndammene ved myra plompet Myija uti - med hele seg. (Det var så dypt at hun måtte svømme...) Jeg fikk dratt henne også opp, men hun virket litt berørt av hendelsen og hun frøys så hun hakket tenner stakkars liten. Jeg prøvde å late som ingen ting. Kastet ut litt pannekakegodbiter - og de søkte litt, men ganske snart måtte vi gi oss. Myija frøys skikkelig, og Iver skalv også litt.

Arya og Myija på utflukt....

Myija valgte vanskeligste vei...

Her er det like før Myija detter i vannet (som var veldig dypt!)

Godbistøk etterpå - og en våt og kald Myija.....

Jeg puttet Myija inn under t-skjorta mi og så måtte vi gå tilbake til bilen.
Her tørket jeg valpene så godt jeg kunne, gav dem mat og forsøkte å få dem i bevegelse, men innså snart at vi bare måtte komme oss hjem. Jeg kunne ikke ta sjangsen på at de små ble sjuke. Froterte dem igjen og la dem i ett ulteppe som heldigvis lå i bilen. Puttet de store i burene, dro av meg det våte tøyet - og dro hjem. Det ble en liten nedtur for oss alle, men nå ser det ut til at de er kommet seg. Myija har sovet mye etterpå så jeg går ut fra at det var en mental påkjenning for henne å dette helt under vann, stakkars lille tøffa....

Foring på parkeringsplasen (for det kan foregå hvor-som-helst...) - og to våte, kalde valper....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.